Domänen rizzo.se vidarebefordrar till neye.se

Reklamation

Du kan vända dig till vår NEYE-butik eller kontakta vår kundservice om du har en reklamation. Kom ihåg att ta med ditt kvitto eller din orderbekräftelse om du besöker butiken.

Alla varor som du köper på neye.se eller i en NEYE-butik omfattas av konsumentköplagens regler om två års reklamationsrätt. Reklamationsrätten innebär att du kan klaga på fel och brister på varan som uppstått inom två år efter köpet. Du bör dock vara medveten om att många varor har en hållbarhet eller normal livslängd som är kortare än 2 år. Detta gäller för de flesta klädesplagg. Dessutom finns det ett antal omständigheter som ska övervägas när det gäller reklamationsrätt. Reklamationsrätten täcker inte fel som uppstått på grund av felaktig användning, bristande underhåll eller normalt slitage. Din reklamationsrätt förlorar sin giltighet om felet har uppstått på grund av felaktig användning eller misskötsel av varan. Var därför uppmärksam på detta innan du gör en reklamation.

Vad gör jag om min vara går sönder?             

Om din vara går sönder bör du vända dig till vår butik eller kontakta vår kundservice. Du bör kontakta oss så snabbt som möjligt efter det att du upptäckt felet/bristen på varan. Kom ihåg att ta med ditt kvitto eller din orderbekräftelse om du besöker en butik.

Hur gör jag en reklamation av min vara?

Vid en reklamation ber vi dig vända dig vår butik eller kontakta oss på kundservice via mejl kundservice@neye.se eller via telefon 0760-018900. Om du besöker vår butik kommer butikspersonalen kommer att bedöma om det rör sig om produktionsfel som omfattas av den 2-åriga reklamationsrätten. Om så är fallet kommer de att starta en reklamation. Reklamationer hanteras inom skälig tid, och det kommer vara butiken som håller dig informerad. Ärendet kan lösas genom reparation, utbyte, prisavdrag eller återbetalning av köpesumman, beroende på den specifika situationen.

Transportskador

Om din vara har blivit skadad under transport, till exempel under en flygresan, är det en transportskada. I det här fallet bör du kontakta ditt flygbolag eller din försäkring eftersom de kommer att täcka eventuell reparation eller ersättning för den skadade varan.

Läs våra köpsvillkor för köp på neye.se


Vem är NEYE? Butiker Jobba hos NEYE Klubb NEYE PR & Press Kundservice Kontaktuppgifter Köpvillkor Klarna Webbordrar Betalning Leverans Öppet Köp och Retur Reklamation Personuppgiftspolicy Samhällsansvar Vad är GRS-certifiering? Presentkort/tillgodokvitto Tävlingsregler