Öppet Köp och Retur

RETURFRAKT: Köp din returfrakt till vårt webblager för 89 kr här:

https://return.shipmondo.com/neye-se-returer

RETURBLANKETT: Använd baksidan av din orderbekräftelse eller ladda ner en ny här:

https://www.neye.se/globalassets/servicesider/returseddel/returseddel_se-v4.pdf

FRÅGOR OCH SVAR

Kan jag returnera varor som jag har köpt på webbshoppen?

Du kan självklart returnera varor som du har köpt på neye.se. Du har möjlighet att returnera alla varor som du har köpt i webbutiken inom 30 dagar. Du kan returnera genom att skicka tillbaka varan till vårt lager - inkludera orderbekräftelsen och retursedeln. Du kan också returnera eller byta dina varor i en NEYE-butik. Kom ihåg att ta med dig din orderbekräftelse, antingen utskriven eller på din mobil, när du returnerar i butik.

Returrätt vid köp i butik:

Vi returnerar pengarna för ditt köp upp till 30 dagar efter köpsdatumet, men du måste ha det ursprungliga kvittot med dig.

Om du är medlem i Klubb NEYE och registrerade ditt köp på din profil (angav din e-postadress vid köp i butiken eller loggade in på webbshoppen när du handlade) kan vi hitta kvittot i vårt system. Ett sparat kvitto i Klubb NEYE gäller därför på samma sätt som ett fysiskt kvitto.

Om du har fått en gåva med bytesetikett kan du bara få pengarna tillbaka om du också har det ursprungliga kvittot. Om du inte har kvittot kan du byta till en annan vara eller få ett tillgodobevis för motsvarande belopp.

Retur av varor köpta på neye.se:

Du har 30 dagars bytesrätt på alla köp som görs i vår webbshop från den dag du har mottagit din vara. Varor köpta i vår webbshop kan returneras eller bytas i alla våra butiker. Alla beställningar skickas med en returetikett.

Retur av varor köpta i butik:

Vi har en returservice i alla våra butiker. Du kan returnera din vara i alla våra butiker inom 30 dagar om det finns en bytesetikett på varan eller om du har ditt kvitto med dig. Vissa varor returneras dock inte - om så är fallet, kommer det att framgå på både kvittot och varumärket.

Om du är medlem i vår kundklubb, Klubb NEYE, och registrerade ditt köp på din profil (angav din e-postadress vid köp i butiken eller loggade in på webbshoppen när du handlade) kan vi hitta kvittot i vårt system. Ett sparat kvitto i Klubb NEYE gäller därför på samma sätt som ett fysiskt kvitto.

Returrätt vid köp på neye.se:

Du har 30 dagars öppet köp på alla  som görs på vår webbshop från den dag du har mottagit din vara. Om perioden löper ut på en helgdag, en lördag, julafton eller nyårsafton förlängs perioden till nästa vardag. Om du har köpt flera varor som beställts i en order men levereras separat löper perioden från och med dagen för mottagandet av den sista varan.

Kom ihåg att kontrollera att varan uppfyller förväntningarna omedelbart efter mottagandet och innan varan används. Du kan inte ångra eller returnera varor som har använts, eller där etiketter och prismärken har tagits bort. På vissa varor gäller varken ångerrätt eller öppet köp och du kan förlora din ångerrätt genom att bryta plomberingar.

Du kan också returnera köp du har gjort online i vår butik, du behöver bara ta med dig din orderbekräftelse. 

Returnera en vara du har köpt på neye.se

Du kan också returnera din vara till vår webbshop - kom ihåg att inkludera en utskrift av din orderbekräftelse och en ifylld retursedel.

Du hittar en retursedel på baksidan av din orderbekräftelse som du fick med ditt paket. Om du saknar din retursedel kan du ladda ner en ny en här.

Köp din retur här

Du kan köpa frakten för din retur till NEYEs Centrallager i Danmark via denna länk för endast 89 kronor.

https://return.shipmondo.com/neye-se-returer

Länken är skapad av oss på NEYE och innehåller redan vår adress. Paketet skickas då med et spårningsnummer via PostNord.

Om du vill köpa egen retur på annat sätt ska varorna ska skickas till:

NEYE Centrallager 
Greve Main 32
DK 2670 Greve
Danmark
Att: Webretur

 

Vi rekommenderar PostNord. Vi accepterar inte paket som skickas mot postförskott. NEYE återbetalar inte returfraktkostnaderna om du ångrar ditt köp.

Returnering på eget ansvar

Vid returnering bör du se till att varorna är väl förpackade och skyddade. Du är ansvarig för varorna/paketet tills vi har mottagit det. Spara därför kvittot och eventuellt spårningsnummer. Vi rekommenderar att du skickar din vara som rekommenderad post eftersom vanliga brevförsändelser inte kan spåras.

Återbetalning

När vi mottar varan kontrollerar vi den och återbetalar det belopp som du betalade vid köpet, inklusive frakten för din leverans. Beloppet överförs alltid till samma kort som användes vid köpet. Observera att det kan ta upp till 10 bankdagar innan pengarna finns på ditt konto. Detta beror även på vilken bank du använder. Vi återbetalar inte fraktkostnaden för returfrakten.

Du kan förlora hela eller en del av ditt köpbelopp. Det kan hända om varans värde har minskat på grund av:

  • Du har använt varan.
  • Varan betraktas som använd när prislappar/etiketter har tagits bort, tillbehör saknas, garantibeviset är stämplat ifyllt, etc.
  • Varan har skadats medan du hade ansvaret för den.
  • Du har hanterat varan på ett sätt som inte var nödvändigt för att prova eller kontrollera varans skick.
  • Du har inte följt de begränsningar som följer av ångerrätten, som plombering, typ av vara, etc.

Köpvillkor för köp på neye.se

 


Vem är NEYE? Butiker Jobba hos NEYE Klubb NEYE PR & Press Kundservice Kontaktuppgifter Köpvillkor Webbordrar Betalning Leverans Öppet Köp och Retur Reklamation Personuppgiftspolicy Samhällsansvar Vad är GRS-certifiering? Presentkort/tillgodokvitto Tävlingsregler