Köpvillkor

Webbshoppen www.neye.se ägs och drivs av:

NEYE A/S
Greve Main 32
2670 Greve
Danmark
CVR 36447125 (NEYE).

När du köper varor i webbshoppen är det NEYE som är säljaren.

Köpvillkor för handel på neye.se

Köp på NEYEs webbshop regleras av följande villkor och bestämmelser.
För att köpa varor i webbshoppen måste du acceptera dessa villkor och bestämmelser, som sedan utgör ett avtal mellan dig och NEYE.

Avtal om köp

www.neye.se är online 24 timmar om dygnet, så du kan handla nästan när som helst. Det kan dock hända att vi stänger vår webbshop för underhåll. Du kan bara handla på neye.se när webbshoppen är online och tillgänglig.

För att handla på www.neye.se måste du vara över 18 år och ha ett giltigt betalkort som vi accepterar. Om du ännu inte är 18 år kan du ändå köpa varor om du har fått ditt vårdnadshavares godkännande eller på annat sätt har juridisk rätt att göra köpet.

Vid köp på www.neye.se kommer eventuella extra kostnader som leverans och betalkortsavgifter att beräknas direkt innan du ska betala.

Priser

Alla priser på neye.se anges i SEK (svenska kronor) och inkluderar moms men är exklusive leverans. Se leveransalternativ och aktuella priser för leverans här.

Priserna på NEYEs produkter kan ändras när som helst dock påverkar sådana ändringar inte de köp för vilka NEYE redan har skickat en orderbekräftelse.

OBS: NEYE reserverar sig i alla avseenden för eventuella pris- och tryckfel.

Reklamation

Ditt köp omfattas av köpslagen inklusive reglerna om brister eller fel. Det innebär att du antingen kan få en defekt vara reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller en prissänkning, beroende på den specifika situationen. Din reklamationsrätt gäller i 24 månader från inköpsdatumet.

Vid bedömningen av om det finns fel och brister i varan tillämpas köpslagen, så faktorer som varans normala livslängd, fel som uppstått på grund av felaktig användning, bristande underhåll, normalt slitage osv. kan innebära att det inte föreligger en brist eller ett fel.

Du måste reklamera varan inom "rimlig tid", vilket innebär att du måste reklamera inom rimlig tid efter att du har upptäckt felet på varan. Vi rekommenderar att du reklamerar så snart som möjligt dock senast 2 månader efter att felet upptäcktes.

Om du har frågor eller är osäker på hur du hanterar din reklamation är du alltid välkommen att kontakta kundtjänst via e-post: kundservice@neye.se eller på telefon: 0760-018900 mellan kl. 9:00 – 12:00 alla vardagar eller läsa mer här.

Om du ångrar ditt köp

Du har 30 dagars öppet köp när du handlar hos oss. 

Öppet köp i 30 dagar gäller efter den dag du:
a) har mottagit din vara.
b) får den sista varan i fysisk besittning om det är en order med flera olika varor som beställts i en order och levereras separat.
c) får den sista sändningen eller den sista delen i fysisk besittning, om det är en order om leverans av en vara som består av flera sändningar eller delar.
d) får meddelande om att din vara är redo för avhämtning i en vald butik.

Du kan skriva eller ringa till oss om du vill utnyttja din rätt till öppet köp. Meddelandet ska skickas per e-post till kundservice@neye.se. I ditt meddelande måste du tydligt ange att du vill utnyttja ”öppet köp”. Du kan också välja att använda vår retursedel och skicka tillbaka varan tillsammans med retursedeln. Den finns med i din leverans eller kan laddas ner här.

Du kan inte ångra dig genom att bara neka att ta emot en vara utan att samtidigt meddela oss tydligt om detta.

Retur

Du kan returnera varor i alla NEYE-butiker eller skicka tillbaka din beställning till oss. Du måste själv betala leveranskostnaderna i samband med returen av varan. Vid retur ansvarar du för att varan är skyddad och packad ordentligt. Du bär risken för varan under hela leveransen.

Du kan köpa frakten för din retur till NEYEs Centrallager i Danmark via denna länk för endast 89 kronor. Länken är skapad av oss på NEYE och paketet skickas med et spårningsnummer via PostNord.

Varor undantagna från returrätten samt öppet köp.
Följande typer av varor omfattas inte av ångerrätten eller öppet köp:

1. Varor som har tillverkats enligt kundens specifikationer eller har fått en tydlig personlig prägel.

2. Varor som kan antas bli förstörda eller åldras snabbt.

3. Förseglade varor som av hälso- eller hygieniska skäl inte är lämpliga att returnera och där förseglingen har brutits efter leverans.

Du förlorar din ångerrätt och returrätt om:
- du bryter förseglingen eller förpackningen på varor som av hälso- eller hygieniska skäl inte är lämpliga att returnera.

Varans skick när du returnerar den
Du ansvarar för eventuell värdeminskning av varan som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. Med andra ord ska du prova varan hemma på samma sätt som om du provade den i en fysisk butik.

Om varan har provats utöver vad som beskrivs ovan betraktas den som använd, vilket innebär att du vid returnering av köpet endast får en del eller inget av köpbeloppet tillbaka, beroende på varans handelsmässiga värde.

För att få tillbaka hela köpbeloppet måste du alltså göra samma sak som man kan göra i en fysisk butik. Du får prova varan, men inte använda den. Det innebär att du inte får ta bort prislappar/etiketter från varan.

Återbetalning av ditt köpbelopp

Om du ångrar ditt köp inom 30 dagar, får du naturligtvis tillbaka det belopp du har betalat till oss. Vid en värdeminskning som du ansvarar för, dras den av från köpbeloppet.

Om du utnyttjar öppet köp, återbetalar vi alla betalningar som vi har mottagit från dig, inklusive leveranskostnader (dock inte extra kostnader som uppstår på grund av ditt val av en annan leveransmetod än den billigaste standardleveransmetod som vi erbjuder). Vi återbetalar utan onödig försening och senast 14 dagar från den dag då vi har fått meddelande om ditt beslut att utnyttja öppet köp. Vi genomför en återbetalning med samma betalningsmetod som du använde vid den ursprungliga transaktionen.

Vi kan hålla tillbaka återbetalningen tills vi har mottagit varan, om du inte innan dess har lämnat bevis på att du har returnerat den.

Om du vill returnera din vara, ska varan skickas till:

Attn: Webretur
NEYE Central Warehouse

Greve Main 32
2670 Greve
Danmark

Du kan köpa frakten för din retur till NEYEs Centrallager i Danmark via denna länk för endast 89 SEK. 

Vad ska jag skicka med vid retur?
Du måste inkludera en kopia av orderbekräftelsen. Processen går snabbare om du också fyller i vår
retursedel och inkluderar den.

OBS! Vi tar inte emot paket som skickas mot postförskott.

 

Förbehåll för bilder

Datorskärmar kan vara inställda olika och variera mycket i storlek. Därför kan färgåtergivningen variera beroende på skärmen. NEYE kan inte garantera att de färger du ser på din skärm återspeglar den exakta färgen på varan. NEYE försöker dock att beskriva varan så bra som möjligt. Du är alltid välkommen att kontakta NEYEs kundtjänst för mer information om varorna.

Skatter, avgifter samt tull

Beställer du varor från ett EU-land till ett annat EU-land behöver du normalt inte betala skatter och avgifter samt tull, eftersom andra EU-länder är undantagna från detta enligt reglerna om varors fria rörlighet inom EU.
NEYE tar inget ansvar för skatter, avgifter och tull.

Webbshoppen www.neye.se ägs och drivs av:

NEYE A/S
Greve Main 32
2670 Greve
Danmark
CVR 36447125 (NEYE).

När du köper varor i webbshoppen är det NEYE som är säljaren.

Legal information om NEYE i Sverige

NEYE Sweden fillial
c/o Aspia AB
BOX 1017
251 12 Helsingborg
Org.nr. 516413-1244

Behandling av personuppgifter

För att du ska kunna ingå avtal med oss behöver vi följande uppgifter:

Namn
Adress
Telefonnummer
E-postadress

Vi registrerar dina personuppgifter med syftet att kunna skicka varan till dig.

Personuppgifterna registreras hos NEYE A/S och sparas i fem år, varefter uppgifterna raderas.

Läs vår fullständiga integritetspolicy här.

 

Klagomål

Om du vill klaga på ditt köp ska du kontakta kundservice@neye.se. Om vi inte lyckas hitta en lösning kan du lämna in ett klagomål till relevanta nämnder på området, om villkoren för detta är uppfyllda.

Allmänna reklamationsnämnden (ARN)
https://www.arn.se/
ARN
Box 174
101 23 Stockholm

Om du är konsument bosatt i ett annat EU-land än Danmark kan du lämna in ett klagomål till EU-kommissionens online-klagomålssida här.

Säker betalning

Det betalkort du använder måste vara ditt eget. Alla kredit-/betalningskortsinnehavare är föremål för validering, kontroll och godkännande från kortutgivaren. Om utfärdaren av ditt betalkort avvisar betalningen är NEYE inte ansvarig för eventuella förseningar eller utebliven leverans av din order. Om godkännandet och valideringen av ditt kort går förlorat, förbehåller sig NEYE rätten att avbryta din order.

Genom att skicka en order till NEYE via www.neye.se garanterar du att informationen om betalning av din order är giltig och korrekt. När din beställning har godkänts och behandlats av NEYE kommer betalningen att utföras och du har härmed gett ditt samtycke till att NEYE kan genomföra den betalningskontroll som NEYE finner lämplig. Om du betalar med bank- eller kreditkort är det först när din leverans har skickats som vi drar pengarna för ditt köp. Fram till dess är beloppet för varan bara reserverat på ditt konto. Betalar du med Swish dras pengarna från ditt bankkonto direkt.

Kommunikationen mellan betalningssystemet Bambora och kortinnehavaren sker via en krypterad SSL-anslutning (Secure Socket Layer). Krypteringen säkerställer att ingen kan avlyssna eller kopiera kortinformationen. Överföringen är godkänd av NETS. När du befinner dig i en säker zon visas en liten "Secure Server"-ikon i din webbläsare. I Google Chrome och Firefox är detta en låst hänglåsikon.

 


Vem är NEYE? Butiker Jobba hos NEYE Klubb NEYE PR & Press Kundservice Kontaktuppgifter Köpvillkor Webbordrar Betalning Leverans Öppet Köp och Retur Reklamation Personuppgiftspolicy Samhällsansvar Vad är GRS-certifiering? Presentkort/tillgodokvitto Tävlingsregler