Domänen rizzo.se vidarebefordrar till neye.se

Webbordrar

Alla köp på neye.se omfattas av våra allmänna köpvillkor.

Hur fungerar vår webbshop?
På neye.se kan du hitta ett brett urval av dina favoritmärken och produkter samt mycket mer. Många av våra produkter kommer i olika storlekar, färger och utföranden, så det finns något för alla smaker. När du har hittat den vara du vill ha, lägger du den bara i din 'varukorg'. Du kan när som helst ändra innehållet i din 'varukorg' och kontinuerligt kontrollera innehållet och priset på de valda varorna – kom ihåg att uppdatera din varukorg efteråt.

Hur går en beställning till på NEYE.se?

  1. Du hittar den eller de varor du vill beställa och lägger dem i din 'varukorg'.
  2. Du väljer leveransmetod.
  3. Du anger dina kreditupplysningar och bekräftar din beställning. Inom några minuter kommer du att få ett e-postmeddelande som bekräftar att vi har mottagit din beställning.
  4. Vi bearbetar din order så snart som möjligt och skickar sedan en orderbekräftelse till dig.
  5. Spara orderbekräftelsen, eftersom den fungerar som ditt kvitto om du behöver göra en retur eller reklamation.
  6. Efter 2-5 arbetsdagar kommer du att få din leverans. Om du har valt att hämta den i en av våra butiker kommer din leverans nu att vara redo att hämtas. Du kommer att få ett SMS eller meddelande via e-post när din leverans är redo att hämtas.

Har min order skickats?
Så snart vi har packat din order skickar vi dig din slutliga orderbekräftelse. När du har fått den slutliga orderbekräftelsen är din leverans på väg till dig. Du kommer också att få ett SMS eller ett e-postmeddelande när din leverans är klar att hämtas. Detta gäller både leveranser som ska hämtas hos ditt postombud eller i en av våra butiker.

Var är min orderbekräftelse?
När du beställer en vara på neye.se kommer du inom några minuter att få ett e-postmeddelande som bekräftar att vi har mottagit din beställning – detta e-postmeddelande är inte din orderbekräftelse. Vi skickar orderbekräftelsen (Kvitto) till dig först när vi har bearbetat din order, det vill säga när din leverans har skickats från vår webbshop. Det innebär att om du beställer en vara under helgen kommer du att få en orderbekräftelse först när vi skickar din leverans nästa vardag. Om du betalar med bank- eller kreditkort är det först när din leverans har skickats som vi drar pengarna för ditt köp. Fram till dess är beloppet för varan bara reserverat på ditt konto. Betalar du med Swish dras pengarna direkt från ditt bankkonto.

Om du inte har fått ett "Tack för din beställning" e-postmeddelande kan det bero på följande:

  • E-postmeddelandet hamnade i din skräppostmapp. Det finns ett fel i din e-postadress.
  • Om du inte har fått e-postmeddelandet är du välkommen att kontakta vår kundtjänst, så kommer vi att hjälpa dig att lösa problemet.

Vad gör jag om jag har tappat bort min orderbekräftelse?
I så fall är du välkommen att kontakta vår kundtjänst, så hjälper vi dig att skicka din orderbekräftelse igen.

Kan jag avbryta min order?
Vänligen se avsnittet om ångerrätt och öppet köp i våra köpvillkor om du ångrar ditt köp. Du är alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst. Om du redan har fått din orderbekräftelse, är din order packad och på väg till leverans, vilket innebär att vi i princip inte kan stoppa leveransen. Du har dock alltid öppet köp i 30 dagar.

Kan jag ändra min order?
Nej, tyvärr har du inte möjlighet att ändra din order när du väl har lagt din beställning. Så snart vi har fått din beställning skickar vi den till vårt lager, som packar din order, och vi har därför ingen möjlighet att ändra den.

Om du är osäker på något är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice så kan vi hjälpa dig med dina alternativ.

Om en vara är slutsåld eller inte tillgänglig?
Det händer tyvärr ibland att en vara inte finns tillgänglig på vårt lager trots att du har beställt den på neye.se. Om detta inträffar kommer vi att kontakta dig så snart som möjligt för att hitta en lösning men det kan tyvärr innebära att vi måste annullera din order.

Har det skett ett fel med min order, vad ska jag göra?
Vi strävar efter att undvika fel men vi är alla människor och därför kan fel tyvärr förekomma. Om du har otur och det har inträffat ett fel med din order - produkten är trasig, du har fått något felaktigt osv. ber vi dig att kontakta vår kundservice.
 På det sättet har vi möjlighet att rätta till felet och hjälpa dig så att du får den önskade varan.

 


Vem är NEYE? Butiker Jobba hos NEYE Klubb NEYE PR & Press Kundservice Kontaktuppgifter Köpvillkor Klarna Webbordrar Betalning Leverans Öppet Köp och Retur Reklamation Personuppgiftspolicy Samhällsansvar Vad är GRS-certifiering? Presentkort/tillgodokvitto Tävlingsregler